Nyheter
Telia anklagas för att uppmana till otrohet i reklamfilm
En reklamfilm från Telia har resulterat i hård kritik mot företaget som nu anklagas för att uppmana till otrohet.

I reklamfilmen sitter en uttråkad kvinna och lyssnar på mannens utläggningar om renässanskonst, amerikansk politik och den tyska filosofen Nietzsche. Berättarrösten säger samtidigt med tydlig ironi, “din man är verkligen intressant”.
Kvinnan tar därefter upp sin mobiltelefon och börjar titta på bilder på män samtidigt som berättarrösten fortsätter: "Men, inte lika intressant som andra män på internet. Så se till så att du har en riktigt bra uppkoppling från Telia där hemma.".
"Tänker byta leverantör"
Flera personer skriver på Telias Facebooksida att de tänker byta leverantör som en konsekvens av reklamfilmen.
Menar att de inte uppmuntrar till otrohet
Telias kundtjänst beklagar kritiken, men återkommer flera gånger till att de inte uppmuntrar till otrohet:
"Det vi vill visa med våra filmer är hur sammanflätat det digitala livet är med vårt verkliga liv. Men som alltid, när det handlar om reklam så har vi skruvat till det en smula och ställt saker på sin spets", står det i ett svar.
Och i ett annat står det att “Steget från beundran och att roa sig till otrohet är stort. Hoppas jag”.